Sayang SHAH <3


-antara wajah2 yang dirindui~

Kepada bekas EXCO BAIAH di SHAH PEKAN,
saya ada pengumuman utk anda.

saya berhasrat untuk
mengumpulkan tenaga2 mantap Ex-Exco semua,
untuk sama2 membantu
adik2 Exco Baiah sekarang
di bumi SHAH yg tercinta,

Kenapa idea ini tercetus :
Setelah melihat kembali masa lampau,
semasa diberkan mandat oleh warga SHAH
untuk menjawat jawatan sbg EXCO Baiah,

Dilihat kembali...
banyak sistem BAIAH yang tiada [maksud sy,
yg spatutnya ada, tp terlepas pandang]

dan jika ada pun,
gerak kerja mungkin lemah....
[Ini Pendapat peribadi sy]

Maka, Alhamdulillah,
bila nikmat Ilmu & kefahaman dari Ilahi..
Diri kian mengenali kejahilan diri,
Dan ingin sekali perbetulkan ksilapan yg
dilakukan,
dengan membantu utk penambah baikan
dalam BAIAH,
[yg mungkin tak dilaksanakan semasa sy
pegang EXCO suatu masa dahulu..]

Saya Tidak mahu kesilapan yg dahulu,
Akhirnya, generasi yg bawah terkena
tempiasnya..

Maaf jika pengumuman ini diluar bidang
kuasa saya,
Jelasnya,
Saya bukan Amir/Amirah BAIAH,
Dan bukan pula PENGAWAS SHAH,
cuma bekas EXCO BAIAH..
yg juga pelajar biasa..

Tapi hasrat ini,
saya rasa wajar utk sy suarakan,
Mungkin nanti ada suara2 yg akan berkata,
[InsyaAllah..sy sedia terima,silakanlah
utarakan kpd saya... :) ]

Wahai teman,
diri ini tak butuh utk jawatan,

Sebenarnya,
Saya amat2/dan memang memerlukan KETUA
untuk PLAN/GERAK KERJA ini,

tapi utk tunggu dan terus menunggu..
saya juga tidak butuh utk itu..
kerana..
sy tidak mahu lagi adik2 sy ulang
kesilapan yang sama..
yang nanti..
terus menerus menghasilkan "Kesilapan"

Dengan Lafaz Bismillah...
sy putuskan untuk bertindak SEKARANG!!!

Wahai teman,
melalui pengamatan saya..
Shah semakin lemah..

Lawatan sebentar ke SHAH bersama HUDA
(SPM 06),
Kami adakan muzakarah kecil bersama EXCO
BAIAH Muslimat..
Biarlah isi perbincangan itu disimpan
dahulu..

tapi yang jelas...
adik2 ni memerlukan kakak2 & abang2 nya
untuk MEMBANTU MEREKA untuk memperbaiki
apa yang termampu..
Menampung kelemahan mereka
dan mungkin jg ilmu2 yg mereka belum
kuasai..

Saya menyeru SEMUA yg pernah bergelar
EXCO BAIAH,
bkn shj BATCH SPM 05 tetapi SEMUA EX-
EXCO BAIAH..
[Sbenarnya sy segan menyeru Senior2 sy,
tp xmengapalah..
Mahu tak mahu, sy PERLU untuk lakukan
semua ini..]

Mari kita mulakan langkah pertama..
hingga smpai ke tangga kejayaan..

Well,
Long journey start with the first step.. ^_^

Saya mohon kerjasama
kepada bekas EXCO BAIAH untuk
menghubungi saya,
untuk menyatakan Kebersamaan untuk
membantu adik2 BAIAH,

emailkan kpd saya: 1)Nama Penuh 2)Batch -Ikut SPM (cth : SPM 05) 3)Contact Number 4)Email 5)Belajar di mana? 6)Komen

hantarkan kpd saya :
wakafabillahi_wakila@yahoo.com

Terima kasih semua warga SHAH,
"Dipimpin utk Memimpin"
"SHAH WHERE EXCELLENCE IS CREATED"

ps:
1)Saya minta Pengerusi & Naib Pengerusi
Baiah
untuk sampaikan kepada Exco yg lain.
Sy tak pasti smada, sebenarnya PLAN
seperti ini
telah ada ataupun tidak..
Jika telah ada, izinkan sy ketahui nya..

2)Jika ada yg bukan Exco BAIAH yg
membaca, sy juga amat mengharapkan
bantuan kalian.. [jika kalian sudi turut
serta, sy sgt mengalu-alukan]

Betul tu...
Tugas Islam bukan pd Exco Baiah,
tp pd semua Muslim yg celebrate Aidilfitri..
[sama2 kita renungkan...]

Asiffun Jiddan jika ada tersalah kata..

"Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh."
(Surah As-Saff,Ayat 2-4)

Wassalam

"Akur, diri ini penuh dengan kelemahan"
Ya Allah, bantulah kami.. aminn

1 comments:

  Huda Idris

July 29, 2009 at 1:37 PM

so...what's next??